‘Mensen vooruit helpen, daar is het om begonnen’

Zelf was hij de vijfde medewerker ooit bij Assurantiekantoor W. Verheijen en RegioBank. Al vierendertig jaar werkt hij voor het Wanroijse kantoor. Binnen anderhalf jaar was hij mede-eigenaar; oprichter Wiel Verheijen had een vooruitziende blik en een neus voor talent. Cees Verhoeven intussen, houdt zijn voeten stevig in de Brabantse grond. Negen jaar geleden, bij zijn zilveren jubileum, zei hij: “Hier is het te doen. Ik hou van dit gebied: geen praatjes, maar gewoon eerlijk aanpakken.”

Cees Verhoeven geniet nog altijd van de contacten

Nieuws
Datum: 30-11-2022

Met Cees blikken we terug op zes decennia geschiedenis. In zevenmijlslaarzen, want de directeur, nuchter en realistisch als hij is, kijkt liever vooruit en buigt kansen om in een nog betere dienstverlening voor ‘zijn’ klanten.

‘Ik sputterde nog tegen…’

De historie van het Wanroijse kantoor gaat terug tot 1962, toen Wiel Verheijen in assurantiën begon. Vijf jaar later, in 1967, werd hij daarnaast Zelfstandig Adviseur voor RegioBank. Zo’n kwart eeuw lang had het kantoor een zeer bescheiden omvang, en dat was ook nog zo toen Cees Verhoeven in beeld kwam. Geboren in Sint-Hubert, slaagde hij in 1987 cum laude aan de HEAO voor de richting die nu bekend staat als Management, Economie en Recht. Hij liep vervolgens een extra stage om het makelaarsdiploma te behalen. In 1988 verzilverde hij ook nog zijn propedeuse Belastingconsulent.

“Op een maandagochtend belde Wiel Verheijen me. Of ik niet bij hem wilde komen werken. Zo ging dat toen. Ik sputterde nog tegen dat ik niks van verzekeringen wist, maar dat kwam volgens Wiel allemaal wel goed”, lacht Cees. “Makelaardij, en zeker de agrarische makelaardij, was een opkomend fenomeen in ons land. Het trok mijn aandacht. Zo ging ik op 1 augustus 1988 aan de slag. Ik behaalde mijn assurantiepapieren en op 1 januari 1990 kocht ik me in in de vennootschap.”

Het leukste: aan de tafel

Een periode van gestage groei brak aan. “Naarmate we meer medewerkers kregen, groeide onze ‘kritische massa’ en daarmee ook het kennisniveau van ons kantoor. Al onze medewerkers zijn gediplomeerd voor hun eigen deeltaak, en een overgroot deel is tevens gediplomeerd voor alle (!) andere bij ons voorkomende disciplines.” Een behoorlijk unieke prestatie voor een kantoor van deze omvang.

In 2014 werd Cees volledig eigenaar van het kantoor. Inmiddels was het werk danig veranderd. “Er kwam veel meer specialisatie en we werken nu allemaal volgens protocollen. Daar wordt de dienstverlening alleen maar beter van. Van (allround) adviseur heb ik me in de loop der jaren volledig toegespitst op het managen van ons groeiende kantoor. Ik bewaak de grote lijnen, met Wouter van der Steen, onze kantoormanager, als mijn rechterhand. Maar het leukste van mijn werk blijft toch nog altijd met de klant aan de tafel te zitten. Die contacten, daar ben je toch voor in dit vak gekomen. Mensen vooruit helpen in voor hen lastige kwesties. Daarvoor zet ik met plezier al mijn ervaring in. Daar is het uiteindelijk om begonnen.”

Heeft u een vraag of wilt u persoonlijk advies?

Heeft u naar aanleiding van informatie op deze pagina een vraag of wilt u persoonlijk advies? Vul dan het onderstaande reactieformulier in of neem contact met ons op. 

Wij nemen de regelgeving met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens serieus en hechten veel waarde aan de bescherming van uw privacy. Bekijk hier ons Privacy statement.

Stel ons gerust uw vraag